Geen enkel voedingsmiddel wordt zo vaak en op zoveel facetten onderzocht als koffie. De talloze wetenschappelijke studies, door gerenommeerde universiteiten over de hele wereld uitgevoerd, bewijzen allen één ding: 2 tot 3 koppen koffie per dag zijn goed voor je. Koffie scherpt de geest, neemt hoofdpijn en vermoeidheid weg, vergemakkelijkt de spijsvertering en helpt je fit te houden. Koffie is een waardevolle bijdrage tot je voeding: hij bevat geen calorieën, maar wel heel wat kostbare mineralen (koffie is o.a. rijk aan magnesium!) en spoorelementen. Wie veel koffie drinkt, vult zijn dagelijkse behoefte aan vloeistof ook voor een deel in. Waar je wel op kunt letten is de koffie die je gebruikt: zacht geroosterd (verteert goed) en laag cafeïnehoudend (minder opwindend). Volgens een Noors onderzoek blijkt bovndien dat de meeste anti-oxidanten worden verkregen door het consumeren van koffie. Meer nog dan door het gebruiken van groenten!
En ook wetenschappelijk bewezen: koffiedrinkers hebben minder last van asthma, plegen minder zelfmoord, krijgen minder darmkanker, levercirrose, de ziekte van Parkinson of Alzheimer.