Stakeholders Management

  • Geplaatst op
  • Door Marjolein Vermeersch
  • Geplaatst in MVO, stakeholders
Stakeholders Management

Omdat we zo klein zijn hebben we op een bijna organische manier persoonlijk contact met onze klanten (consumenten en verdelers), met onze medewerkers op de vloer, met de plaatselijke overheid en met onze leveranciers. Dat creëert niet alleen een verrijkende wisselwerking met alle stakeholders, maar het geeft ook vertrouwen aan iedere betrokken partij. We beschouwen hen dan ook als meewerkende, meedenkende partners. Daarom ook zijn de bedrijfspanden van Koffie Kàn een open huis.

Het zijn evenwel geen modieuze, trendgevoelige one-shot initiatieven. Het zijn resultaten van een bedrijfscultuur van meer dan 35 jaar. Een bedrijfscultuur waarin ‘respect’ en ‘de mens’ in hun breedste betekenis nog daadwerkelijk een centrale rol spelen en heel wat meer zijn dan holle, wollige clichés.

Die visie zit verweven in alle facetten van onze bedrijfsvoering en communicatie. Het stamt uit de persoonlijke bedrijfsfilosofie van Johan & Martine, de stichtende zaakvoerders. En het voortzetten van deze begeesterde = bezielde = spirituele manier van zaken doen is voor Koffie Kàn verzekerd voor op z’n minst  een volgende generatie, door de inzet en bevlogenheid van hun dochter Marjolein en haar man Frederik. Of hoe een eigentijdse bedrijfsvoering ‘oude’ waarden ondersteunt.

 

Klanten

Naast product- en prijsinformatie krijgen onze klanten ook alles te weten over deze actieve bedrijfsfilosofie van Koffie Kàn. Omdat dit een wezenlijk deel van onze bedrijfsvoering uitmaakt. Elke ondernemingsactiviteit delen we aan het kliënteel en aan de buurt mee (via mailings en/of persartikels of happenings & bedrijfsbezoeken). Het is een punt voor Koffie Kàn om klanten (grossiers, voortverkoop en consumenten) en buurtbewoners te betrekken in het engagement dat het bedrijf neemt ten opzichte van milieu, derdewereld en gezondheid. Koffie Kàn gebruikt het communicatiesysteem van enerzijds de distributie (grossiers en voortverkoop) en anderzijds sociale media maximaal om ons milieubeleid en maatschappelijk engagement niet alleen mee te delen, maar er de verbruikers te laten aan deel nemen (de projecten Een Potlood voor Oscar, Pachamama Bio, Zeemijlen voor Ramiro…).

We verkozen immers om met ons groeiend koffiebedrijf in het centrum van Wenduine te blijven.  Omdat we vinden dat het ambacht van koffiebranden temidden het dorpsleven thuis hoort, net als bijvoorbeeld een bakkerij. In de architectuur van de bedrijfspanden hielden we daar al rekening mee.

 

Omwonenden

Deelname aan de nationale Open Bedrijvendag en de organisatie van diverse open deurdagen en bedrijfsbezoeken, voor zowel buurtbewoners, verbruikers als voortverkopers, geeft een podium voor een dialoog tussen ons bedrijf en het cliënteel + de buren. Wat de bedrijfsvoering beïnvloedt en mede bepaalt.

 

Medewerkers

Door de kleinschaligheid wordt elke investeringsbeslissing makkelijk en bijna automatisch met de medewerkers besproken. 

Elke medewerker heeft de volledige verantwoordelijkheid voor zijn taken en wordt ook automatisch betrokken bij elke ondernemingsbeslissing. Daarnaast vinden maandelijkse (gemoedelijke) meetings plaats, waarop de evolutie en recente plannen van Koffie Kàn besproken worden en waarbij de inspraak van de medewerkers effectief meetelt.

Al onze investeringen in productiemiddelen van de laatste jaren, zijn vrijwel uitsluitend uitgevoerd in functie van de verbetering van de arbeidsomstandigheden: volautomatisch verpakkingsmachine, pick & place unit. Minder gewicht in verpakkingsmateriaal, koffiemélanges met een duidelijke boodschap van sociaal engagement en bekommernis om de gezondheid: dit zijn productie-inspanningen die Koffie Kàn levert en voortdurend verder exploreert.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
← Keer terug naar de backoffice    • gratis levering vanaf 50€ - B/NL • gratis inpakservice • voor 14u besteld, dezelfde (werk)dag verzonden Verbergen